På 5 x 2 timer bliver du klogere på, hvordan du lægger en employee advocacy-strategi for din virksomhed, hvad der er godt og værdiskabende indhold, hvordan du finder og uddanner de rigtige medarbejdere og til sidst, hvordan du måler effekten af at give ordet til medarbejderne på sociale medier.
Uddannelsen er spækket med teori, cases og praktiske øvelser, så du bliver klædt på til at skabe den employee advocacy-strategi, der passer til lige netop din organisation.
Og jeg har inviteret nogle drønseje og inspirerende gæstetalere forbi, som vil dele ud af deres erfaringer med employee advocacy.
Det foregår alt sammen foran din skærm henover 5 torsdage i september og oktober.
Tilmeldingen lukker om:
Jeg anbefaler, at du tager Masterclassen sammen med din kollega. Det har tidligere deltagere været meget glade for – og det giver stor værdi, at I er flere med samme viden om employee advocacy.
I får derfor halvpris på deltager nr. 2 fra din organisation.
Kontakt mig på [email protected] for rabatkode til 2. deltager.
I dag åbner vi ballet med et brag af en undervisning, hvor vi hopper direkte til, hvad employee advocacy egentlig dækker over, og hvorfor det er så pokkers vigtigt og effektiv at arbejde strategisk med at engagere medarbejderne på sociale medier.
Du får både ”opskriften” på hvordan man arbejder med kommunikationsstrategi i en digital verden, hvor teknologi og medier opstår og udvikler sig hastigt. Og testen, der giver dig overblik over, hvor parat din virksomhed er til employee advocacy.
Jeps, det her er dagen, hvor du finder ud af, om fundamentet er på plads – og hvis det ikke er, så får du viden og indsigt til at gå i gang med at skabe det.
I dag bliver du klogere på 3 typer af medarbejderambassadører, som du skal kende til.
Du får indsigt og værktøjer til at kunne identificere din virksomheds eller organisations stærkeste ambassadører, og du vil blive klædt på til at understøtte dem i processen mod at blive gode ambassadører.
Det her er dagen, hvor du får et konkret overblik over dine medarbejdere eller kollegers potentiale for at udvikle sig til stærke ambassadører for din virksomhed og for dem selv.
I dag skal det handle om godt (værdiskabende) indhold til sociale medier.
For som du sikkert ved – uden godt indhold skaber EA-strategien ikke effekt. Men hvordan skaber man en ramme og noget indhold, som giver medarbejderne lyst til at dele – og som medarbejdernes netværk vil like og kommentere.
Måske har du gjort dig erfaringer med digitalt indhold og ved det er svært! MEN det laver vi om på i dag – med hands on tips og tricks til både din virksomheds og medarbejderes opdateringer.
Gør dig klar til at få at vide, hvad den største udfordring for EA-strategien er.
SPOILER ALERT! (Den største udfordring for EA-strategien er noget andet end du tror.) Det er nemlig ikke risikoen for, at medarbejderne skriver noget forkert eller starter en shitstorm på sociale medier, du skal frygte. Det er i stedet medarbejdernes egen frygt for at dele eller skrive noget forkert, der er din største udfordring. Overrasket?
I dagens session bliver du klædt på til at skabe rammer, der gør dine ambassadører trygge og glade for at dele, så du kan slippe kontrollen uden frygt og sætte fart i omtalen om din virksomhed.
Vi runder festen af med at give dig inspiration og konkrete råd til at måle effekten af den EA-strategi, du har planlagt over de foregående 4 dage – både for medarbejderne og for virksomheden. For hvad er værdien af employee advocacy egentlig? Og hvordan beviser du effekten for ledelsen?
Vi kommer forbi HR-afdelingen, forbi marketing og salg og til sidst forbi kommunikationsafdelingen. Selvfølgelig. Og du får inspiration til valg af værktøjer, der hjælper dig med at måle effekten.
Du får kort sagt opskriften på, hvordan det kan gavne forretningen at give ordet til medarbejderne!
Specialist i employee advocacy – rådgiver inden for digital kommunikation og sociale medier
Rikke har arbejdet med digitale kommunikation og strategi i 20 år. De seneste otte år i egen virksomhed, hvor hun hjælper mennesker, virksomheder og organisationer med at styrke deres position i en verden, der bliver mere og mere digital.
Rikke brænder så meget for at engagere medarbejderne, at hun har udgivet to bøger om employee advocacy – første udgave i 2017 og seneste udgave om employee advocacy 2.0 i november 2020. Hun holder foredrag og underviser i emnet på konferencer og hos store og små organisationer, der gerne vil give ordet til deres medarbejdere på sociale medier.
Du er altid velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål, ønsker et samarbejde eller hvis du vil høre mere om, hvordan jeg kan hjælpe dig og din virksomhed.
[email protected] / E-mail
28 57 54 66 / Telefon
Rikke Damgaard ApS
Skolevænget 2B
2670 Greve
CVR-nr: 36 49 03 65