Praktisk info

Målgruppe: Ledere, medarbejdere, medlemmer eller andre grupper, der har gavn af at styrke deres digitale tilstedeværelse.

Varighed: Typisk varer workshoppen 2 timer afhængig af jeres behov.

Præmis: Kan afholdes digitalt eller fysisk.

Uddannelsesforløb:
Denne workshop bliver ofte efterfulgt af workshoppen “Skriv fængende tekster”.

Få en professionel profil på LinkedIn

I takt med at den personlige tilstedeværelse bliver vigtigere og vigtigere, får medarbejderes personlige brands også større betydning.

Det kan lyde voldsomt for de fleste at tale om at have et personligt brand, men sådan bør man betragte det. Personlig branding er lig med at brande sig selv. Vi støder oftest på denne velovervejede tilgang hos topledere eller kendisser. Men så gennemført behøver det dog ikke at være, når vi taler personlig branding af medarbejdere. Her er det vigtigeste at fremstå autentisk og ægte – og fokusere på at være det samme menneske digitalt som i virkelighedens verden.

Personlig branding i relation til medarbejdere handler derfor langt mere om det, som man i vores bedsteforældres generation kaldte ‘at have et godt navn’. At være kendt for noget godt.

På sociale medier er et godt personligt brand det, der gør, at netværket følger, ‘lytter’ og spørger ind til det emne medarbejderen deler ud af. Forstår man at begå sig digitalt, kan man opnå en stærk positionen i netværket.

Første skridt på vejen er en stærk professionel profil og tilstedeværelse.

 

Workshoppens indhold

Workshoppen indeholder både et strategisk og et lavpraktisk perspektiv på employee advocacy.

Deltagerne bliver introduceret for employee advocacy generelt og for den værdi de kan være med til at skabe digitalt for dem selv og for jeres organisation. Særligt med fokus på LinkedIn.

Vi kommer ind på:

  • Den digitale præmis anno 2021
  • De 5 trin til en stærk profil på LinkedIn
  • Sådan styrker du dit digitale netværk.

Udbytte af workshoppen

Deltagerne får en grundig gennemgang af, hvordan de kommer til at fremstå professionelt på LinkedIn. De bliver desuden introduceret for, hvordan de plejer deres relationer digitalt og udbygger deres professionelle netværk.

Deltagerne medbringer deres computer og opdaterer så vidt muligt deres profiler undervejs.

De går kort sagt fra workshoppen med viden og værktøjer til at styrke deres digitale tilstedeværelse.

 

Få et skræddersyet forløb

Jeg skræddersyer kurser eller workshops, der varer få timer eller flere dage, afhængig af jeres behov. Og det tager selvfølgelig altid udgangspunkt i lige præcis jeres situation og de personer, der deltager.

Mød din underviser

Rikke Damgaard

Specialist i employee advocacy – rådgiver inden for digital kommunikation og sociale medier

Rikke har arbejdet med digitale kommunikation og strategi i 18 år. De seneste seks år i egen virksomhed, hvor hun hjælper mennesker, virksomheder og organisationer med at styrke deres position i en verden, der bliver mere og mere digital. 

Rikke brænder så meget for at engagere medarbejderne, at hun har udgivet to bøger om employee advocacy – første udgave i 2017 og seneste udgave om employee advocacy 2.0 i november 2020. Hun holder foredrag og underviser i emnet på konferencer og hos store og små organisationer, der gerne vil give ordet til deres medarbejdere på sociale medier.

Rikke Damgaard profile photo

Hvordan kan jeg hjælpe dig?

Du er altid velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål, ønsker et samarbejde eller hvis du vil høre mere om, hvordan jeg kan hjælpe dig og din virksomhed. 

 

Ring på: +45 28 57 54 66

[email protected] / E-mail
28 57 54 66 / Telefon

Rikke Damgaard ApS
Skolevænget 2B
2670 Greve

CVR-nr: 36 49 03 65