Målgruppe: Ledere, medarbejdere, medlemmer eller andre grupper, der har gavn af at styrke deres digitale tilstedeværelse.
Varighed: Typisk varer workshoppen 2 timer afhængig af jeres behov.
Præmis: Kan afholdes digitalt eller fysisk.
Uddannelsesforløb:
Denne workshop bliver ofte holdt i forlængelse af workshoppen “Få en professionel profil på Linkedin”.
At positionere sig selv med det rette indhold er en vigtig disciplin at lære. Det er her motoren i employee advocacy ligger, for det er indholdet der får strategien til at rykke for alvor.
Ofte er det at styrke sin digitale tilstedeværelse en disciplin, som kræver overvejelser og træning i fængende opdateringer – og ikke mindst mod til at stikke næsen frem og byde ind med viden, holdninger og personlighed.
At klæde medarbejderne ordentligt på i denne proces handler ofte om at give dem de rette værktøjer og viden, og i høj grad også om at styrke medarbejderens selvtillid og skabe tryghed til at turde.
Kvaliteten af indhold er vigtigt. Indhold virker kun, hvis det digitale netværk interagerer med det – dvs. klikker, afspiller, deler, kommenterer eller ”liker”. Vi kigger derfor på hvad, der får følgere til at reagere på indhold og på hvordan en effektiv opdatering ser ud.
Deltagerne bliver introduceret for, hvad der skal til, for at bygge en stærk personlig tilstedeværelse op på sociale medier. Med afsæt i deltagernes personlige og faglige passion sætter vi fokus på hvilke emner og opdateringer, der er relevante at dele.
Workshoppens fokus er på at skabe fængende indhold til sociale medier.
Vi kommer ind på:
Deltagerne får en grundig gennemgang af, hvordan de bygger en opdatering op, der skaber opmærksomhed og får deres netværk til at reagere.
Undervejs i workshoppen bliver de guidet gennem en skriveproces, der klæder dem på til at skabe fængende opdateringer.
Deltagerne tager noter, reflekterer og skriver undervej.
Deltagerne går fra workshoppen med et bud på en opdatering, der er klar til at dele – og med en liste af ideer til kommende opdateringer.
Jeg skræddersyer kurser eller workshops, der varer få timer eller flere dage, afhængig af jeres behov. Og det tager selvfølgelig altid udgangspunkt i lige præcis jeres situation og de personer, der deltager.
Specialist i employee advocacy – rådgiver inden for digital kommunikation og sociale medier
Rikke har arbejdet med digitale kommunikation og strategi i 21 år. De seneste seks år i egen virksomhed, hvor hun hjælper mennesker, virksomheder og organisationer med at styrke deres position i en verden, der bliver mere og mere digital.
Rikke brænder så meget for at engagere medarbejderne, at hun har udgivet to bøger om employee advocacy – første udgave i 2017 og seneste udgave om employee advocacy 2.0 i november 2020. Hun holder foredrag og underviser i emnet på konferencer og hos store og små organisationer, der gerne vil give ordet til deres medarbejdere på sociale medier.
Du er altid velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål, ønsker et samarbejde eller hvis du vil høre mere om, hvordan jeg kan hjælpe dig og din virksomhed.
[email protected] / E-mail
28 57 54 66 / Telefon
Rikke Damgaard ApS
Skolevænget 2B
2670 Greve
CVR-nr: 36 49 03 65