Hvad betyder det for os som mennesker, at sociale medier er blevet en del af vores arbejdsliv? Og hvad kan vi gøre for at hjælpe medarbejdere med at finde en god balance?
Jeg har inviteret Anna-Bertha Heeris Christensen i podcast-studiet. Hun har en Ph.d. i marketing og har fokus på person branding, influencer marketing og etik.
Du får Annas bud på, hvordan vi bliver bedre til at navigere i de flydende grænser mellem arbejde og fritid.
I denne podcast får du indsigt i:
- Hvilke udfordringer der er, ved at bruge den menneskelige stemme kommercielt
- Hvad employee advocacy kan lære af influencer marketing
- Hvordan et etisk kodeks kan være nøglen til at begrænse ‘invisible work’
- Hvorfor vi skal skabe rammer ud fra det menneskelige perspektiv (fremfor det kommercielle)
- Og hvorfor det er vigtigt at involvere medarbejderne i at udarbejde de rammer.
"Det svære er, at vi sidder med en praksis, der drives af en kommerciel logik. Men det vi gerne vil have - og bruge - er den menneskelige logik, som er drevet af følelser, personlighed og relationer. De to logikker er modstridende. Så vi er nødt til at huske, at det er den menneskelige logik vi gerne vil bruge".
Anna-Bertha Heeris Christensen
Er du nysgerrig efter at vide mere om, hvordan vi kan blive bedre til at skabe gode rammer for de flydende grænser mellem arbejdsliv og privatliv for medarbejdere på sociale medier, så vil jeg opfordre dig til at følge Anna-Bertha Heeris Christensen på LinkedIn, hvor hun løbende deler ud af viden fra sin forskning og arbejde.
Du kan også lytte til podcasten i din yndlings podcast-app
Husk – hvis du vil sikre dig, at du får alle episoder af GIV ORDET TIL, så er det en rigtig god idé at abonnere på podcasten via iTunes, Spotify, Podimo eller Google – hvis du er til det.
Og har du lyst til at bakke op om podcasten, så er det bedste du kan gøre at give den en bedømmelse.
Du kan også holde dig opdateret på nye podcasts ved at abonnere på mit nyhedsbrev eller følge mig på LinkedIn.