Kan man engagere medarbejdere på tværs af en stor virksomhed som Coop – og få dem til at dele små historier om deres arbejdsliv? Ja, det kan man faktisk!
Coop har skabt et EA-program, der på bare ét år har genereret millioner af visninger på TikTok, Instagram og LinkedIn. Ved at give ordet til medarbejdere over hele organisationen har de vist, at Coop er en fantastisk arbejdsplads – både udadtil og internt, hvor hverdagsfortællingerne skaber stolthed.
I denne episode har jeg besøg af Lotte Hjortlund, direktør for HR i Coop og kvinden bag EA-programmet. Ifølge Lotte burde alle arbejdspladser have et EA-program – for det viser employer brandet i praksis.
I denne episode dykker vi ned i:
Hvordan medarbejderne bliver medskabere af virksomhedsfortællingen
Hvor vigtigt det er at sætte ordet frit for at skabe engagement
Hvorfor EA skal forankres hos ledelsen for at lykkes
Hvordan kreativt råderum skaber langt bedre indhold end noget man selv kunne have planlagt
Og hvordan man klogt bruger medarbejdernes indhold på corporate kanaler bagefter.
“EA-programmet skaber stolthed internt og passion og fællesskab. Det var min hypotese inden vi gik i gang – men det har overgået mine forventninger, hvor stor effekten i virkeligheden er”, forklarer Lotte.
Er du nysgerrig efter at vide mere, så følg #liveticoop og følg Lotte Hjortlund på LinkedIn, hvor hun selv løbende deler ud af livet i Coop set fra hendes perspektiv.
Du kan også lytte til podcasten i din yndlings podcast-app
Husk – hvis du vil sikre dig, at du får alle episoder af GIV ORDET TIL, så er det en rigtig god idé at abonnere på podcasten via iTunes, Spotify, Podimo eller Google – hvis du er til det.
Og har du lyst til at bakke op om podcasten, så er det bedste du kan gøre at give den en bedømmelse.
Du kan også holde dig opdateret på nye podcasts ved at abonnere på mit nyhedsbrev eller følge mig på LinkedIn. f