Hvordan engagerer du dine kolleger, så de har lyst til at dele ud af deres arbejdsliv?
Og hvordan griber du et employee advocacy-program an, der favner alle virksomhedens medarbejdere – lige fra kontormedarbejdere til dem i produktionen?
Det gør Pia Paulsen os klogere på. Pia står i spidsen for et ambitiøst employee advocacy-program. Hun er Head of Social Media & Stakeholder Dialogue hos Danish Crown. En virksomhed med 130 års historie, fyldt med tradition og innovation – og en vision om at levere klimaneutral produktion i 2050.
I denne podcast får du indsigt i:
- Hvorfor det er en god idé at finde et godt navn til dit employee advocacy-program – og dermed undlade at kalde medarbejdere for ambassadører
- Hvordan du skaber fællesskab og holder fast i medarbejdernes engagement i længden fx via en Facebook-gruppe
- Hvilken grundlæggende betydning det har for succes, at medarbejderne får hjælp til ”hvorfor” de skal være aktive
- Hvad det betyder, at medarbejderne deltager frivilligt og selv får lov at vælge medie
- Og sidst men ikke mindst, hvor vigtigt det er, at du lytter og inkluder medarbejderne.
Et employee advocacy-program er langt mere end blot reach og at få folk til at dele, understreger Pia Paulsen i podcasten.
Er du nysgerrig efter, hvilken slags indhold Pias kolleger deler på sociale medier, så kan jeg anbefale dig at søge efter opslag med #Crownies på fx LinkedIn, Facebook eller Instagram.
Du kan også lytte til podcasten i din yndlings podcast-app
Husk – hvis du vil sikre dig, at du får alle episoder af GIV ORDET TIL, så er det en rigtig god idé at abonnere på podcasten viA iTunes, Spotify, Podimo eller Google – hvis du er til det. Og har du lyst til at bakke op om podcasten, så er det bedste du kan gøre at give den en bedømmelse.
Du kan også holde dig opdateret på nye podcasts ved at abonnere på mit nyhedsbrev eller følge mig på LinkedIn.