Podcast: Zookeeperguy – 5 dos and dont’s til en stærk profil på Instagram

I dag findes der medarbejdere, der opnår så meget opmærksomhed om deres arbejdsliv på sociale medier, at de får en status, der ligner influencers – de kaldes employee influencers. Men hvad driver medarbejdere til at dele ud af deres arbejdsliv på sociale medier? Og hvordan opnår de så mange følgere, at de kan sammenlignes med influencers? Det får du svar på i denne podcast, hvor dagens gæst er dyrepasser Brian Stefanski fra Zoologisk Have København. Han står bag Insatgram-profilen: Zookeeperguy med over 65.000 følgere.

Det vi kommer omkring i podcasten er:

3 gode ting at tage fat på:

  1. Sørg for at få clearet med den organisation eller virksomhed du arbejder for, at det er OK, at du opretter en profil på et socialt medie og deler ud af dit arbejdliv. Trygge rammer og tillid er den vigtigste præmis for Brians engagement og arbejde med at drive Zookeeperguy-profilen på Instagram.
  2. Føl dig godt tilpas med det indhold, du deler. Du vil blive udfordret af nysgerrige eller kritiske spørgsmål fra følgerne, så det er vigtigt, at føle sig tryg og have et godt bagland af fageksperter at trække på i de tilfælde, hvor det er nødvendigt.
  3. Sørg for at have omkring 10 opslag på, inden du skaber trafik til profilen. En god måde at få følgere at fx at få et shout out fra en anden populær profil eller skabe omtale i andre kanaler. Profilen må ikke se kedelig og tom ud, når der kommer besøgende og kigger. Godt indhold får besøgende til at blive til følgere.


2 ting at være opmærksom på:

  1. Pas på med at have for lidt eller for kedelig tekst til dine billeder. Det er kombinationen af gode billeder/video og underholdende, faglige eller inspirerende beskrivelser, der skaber godt indhold.
  2. Vær aktivt tilstede med dine følgere. Like og svar deres kommentarer. Din aktive tilstedeværelse skaber nærhed og autenticitet – og bevirker at dine følgere bliver ved med at følge dig og deltage aktivt i det indhold, du deler.

Brian slutter af med en sidste anbefaling, der handler om at bruge humor – det gør han både i sine opdateringer og blandt sine kolleger, så misundelse og anden irritation over at han bruger arbejdstid på profilen bliver mildnet.

Hvis du ikke allerede følger Brian Stefanskis profil på Instagram, så kan jeg varmt anbefale at smutte forbi @Zookeeperguy og bliver inspireret.

Du kan også lytte til podcasten i din yndlings podcast-app

👉Spotify
👉Podimo
👉iTunes
👉Google

Husk – hvis du vil sikre dig, at du får alle episoder af GIV ORDET TIL, så er det en rigtig god idé at abonnere på podcasten viA iTunes, Spotify, Podimo eller Google – hvis du er til det. Og har du lyst til at bakke op om podcasten, så er det bedste du kan gøre at give den en bedømmelse.

Du kan også holde dig opdateret på nye podcasts ved at abonnere på mit nyhedsbrev eller følge mig på LinkedIn.

Nysgerrig efter mere?

I maj 2019 havde jeg fornøjelsen af at besøge dyrepasser Brian Stefanski og Jesper Rasmussen, som er Brians nærmeste leder, i Zoologisk Have København. Vi talte om, hvordan Brians tilstedeværelse på Instagram styrker Zoo’s brand og vi kom også ind på hvilke tanker og overvejelser, de har gjort sig om Brians professionelle tilstedeværelse på sociale medier.

Du kan læse artiklen her:

👉 Slip medarbejdernes faglige passion fri på sociale medier – og se dit brand folde sig ud

Zookeeperguy - 2

Podcast: Zookeeperguy på Instagram - GIV ORDET TIL

Masterclass: Employee advocacy

Spækket med teori, cases og praktiske øvelser.  5 x 2 timers LIVE undervisning fordelt på 5 fredage.

Gratis webinar / On-demand

Giv ordet til medarbejderne på sociale medier.

Gratis webinar on-demand

Køb bogen

Giv ordet til medarbejderne - employee advocacy 2.0

Læs mere om eller køb bogen
“Giv ordet til medarbejderne – Employee advocacy 2.0”

Hvordan kan jeg hjælpe dig?

Du er altid velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål, ønsker et samarbejde eller hvis du vil høre mere om, hvordan jeg kan hjælpe dig og din virksomhed. 

 

Ring på: +45 28 57 54 66

[email protected] / E-mail
28 57 54 66 / Telefon

Rikke Damgaard ApS
Skolevænget 2B
2670 Greve

CVR-nr: 36 49 03 65