I dag findes der medarbejdere, der opnår så meget opmærksomhed om deres arbejdsliv på sociale medier, at de får en status, der ligner influencers – de kaldes employee influencers. Men hvad driver medarbejdere til at dele ud af deres arbejdsliv på sociale medier? Og hvordan opnår de så mange følgere, at de kan sammenlignes med influencers? Det får du svar på i denne podcast, hvor dagens gæst er dyrepasser Brian Stefanski fra Zoologisk Have København. Han står bag Insatgram-profilen: Zookeeperguy med over 65.000 følgere.
Det vi kommer omkring i podcasten er:
- Hvad der gjorde, at Brian fik idéen og modet til at starte en profil om arbejde på Instagram
- Hvilket set-up det kræver, for at Brian tør stå på mål for en profil, der har flere følgere end Zoo’s corporate Instagram-profil
- Hvad det kræver at holde profilen vedlige i længden
- Hvilken betydning hans personlige engagement og tilstedeværelse har
- Og sidst men ikke mindst, hvilken effekt humor har.
Hvis du ikke allerede følger Brian Stefanskis profil på Instagram, så kan jeg varmt anbefale at smutte forbi @Zookeeperguy og bliver inspireret.
Du kan også lytte til podcasten i din yndlings podcast-app
Husk – hvis du vil sikre dig, at du får alle episoder af GIV ORDET TIL, så er det en rigtig god idé at abonnere på podcasten viA iTunes, Spotify, Podimo eller Google – hvis du er til det. Og har du lyst til at bakke op om podcasten, så er det bedste du kan gøre at give den en bedømmelse.
Du kan også holde dig opdateret på nye podcasts ved at abonnere på mit nyhedsbrev eller følge mig på LinkedIn.
Nysgerrig efter mere?
I maj 2019 havde jeg fornøjelsen af at besøge dyrepasser Brian Stefanski og Jesper Rasmussen, som er Brians nærmeste leder, i Zoologisk Have København. Vi talte om, hvordan Brians tilstedeværelse på Instagram styrker Zoo’s brand og vi kom også ind på hvilke tanker og overvejelser, de har gjort sig om Brians professionelle tilstedeværelse på sociale medier.
Du kan læse artiklen her:
Slip medarbejdernes faglige passion fri på sociale medier – og se dit brand folde sig ud